WhatsApp_Image_2022-04-23_at_3.43.16_AM-removebg-preview

Oktober 2014 lämnade vi namnet Djurskyddet Malmö bakom oss och återgick till vårt tidigare namn, Malmö Djurskyddsförening. Vi etablerades redan 1901 och är en ideell förening med Skåne som verksamhetsområde.

Vi bedriver aktivt djurskyddsarbete genom att agera i djurskyddsfrågor, svara på frågor och vägleda, informera i skolor samt ha kontakt med våra medlemmar genom möten och studiebesök.

Malmö Djurskyddsförening förmedlar också djur, framförallt hundar som har förlorat sina ägare eller av myndigheterna förverkats. Utöver det medverkar vi genom att dela ut medel till projekt som stöder djur och djurskydd. En del av vårt arbete riktas till skolor samt barn och ungdomar, bland annat har vi en almanacka med nyttig djurinformation som ska väcka debatt om djurhållning och vårt förhållningssätt till djur.

Beautiful,Aerial,Panoramic,View,Of,The,Malmo,City,In,Sweden.